Nykyaikana markkinointi ja mainonta on samalla helpompaa kuin koskaan ennen netin ja sosiaalisen median ansiosta. Mainokset on helppo tehdä vaikka Google Ads -työkalulla tai Facebookin mainoskeskuksessa. Pikkurahalla voit tavoittaa satoja ja tuhansia ihmisiä, kun mainokseksi näkyvät tärkeimmissä sosiaalisissa medioissa Facebookia, Instagramia ja YouTubea myöten.

Samaan aikaan markkinointi ja mainonta on vaikeutunut runsaudenpulan vuoksi. Tämän vuoksi markkinointiin käytettyä rahaa ei välttämättä ole järkevää minimoida vain sen vuoksi, että sosiaalisessa mediassa se on mahdollista. Sosiaalisen median mainoksiin voi olla järkevää laittaa edelleen se sama raha, mitä olisit käyttänyt fyysisiin mainoksiin kuten julisteisiin ja vaikkapa tienvarsimainontaan.

Omaperäisyyttä mainoksiin

Tärkeintä upeiden tarjousten mainostamisessa on edelleen omaperäisyys ja houkuttelevuus. Olipa sitten mainonnan välineenä sosiaalinen media, tienvarsimainokset tai teippaukset ikkunoissa, tylsä ja innoton mainos ei innosta kokeilemaan edes alennuksia. Mainostoimiston käyttäminen on ehdottoman suositeltavaa, vaikka siskon poika olisikin taitava Photoshopin käyttäjä.

Sosiaaliseen mediaan ei kannata luottaa pelkästään, vaikka se suurin markkinointikanava onkin tällä hetkellä – ja sen suosio vain tulee lisääntymään. Oletko miettinyt tarjoustesi mainostamiselle vanhoja hyviä keinoja? Edellä mainitut tienvarressa sijaitsevat mainokset ovat erityisen toimivia monesta eri syystä.

Mainokset teiden varsilla

Tienvarsi- ja ulkomainonta on itse asiassa noussut suosiossa viime vuosina kovasti. Yksi syy tälle on se, että muiden medioiden käyttö on kasvanut niin paljon, että se on samalla pirstoutunut. Kuluttaja ei ehdi näkemään ja kuulemaan kaikkia mainoksia eri mediavälineistä, kuten puhelimista, eri TV-kanavista, eri radiokanavista, lehdistä ja muista. Ulkomainonnan etu on se, että niitä nähdään edelleen isojen massojen toimesta. Olitpa sitten henkilöauton kyydissä, linja-autossa tai mopon, moottoripyörän ja polkupyörän selässä, puhumattakaan kävelemässä, tulet jossain välissä mitä todennäköisemmin näkemään ulkomainontaa. Näet myös saman mainoksen monta kertaa!

Toinen varteenotettava keino tavoittaa hitaammin kulkevat on ikkunoiden teippaukset, joilla voidaan saada helposti ja kohtuuhinnalla suuria mainoksia kuluttajien nähtäväksi. Nykyään voidaan teipata myös bussit, jotka kulkevat pitkin kaupungin teitä eikä niiden näkemiseltä voi mitenkään välttyä. Oletko kiinnostunut ikkunoiden teippauksesta ja kuinka se on järkevää toteuttaa? Lue lisää teippauksista täältä!

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän